Frågor & svar

  • Hur beställer jag en tjänst?

    Du kan beställa en tjänst på sidan Tjänster här i portalen. Tänk på att du då måste vara inloggad via porten du ska ansluta, du kan exempelvis inte logga in när du är hemma hos en kompis för att beställa tjänster till ditt eget boende.

    Du kan också kontakta någon av våra tjänsteleverantörer på telefon eller via deras hemsidor för att beställa.

    Om du inte använt din anslutning tidigare aktiveras den automatiskt i samband med att du beställer en tjänst.

  • Hur gör jag när jag flyttar?

    Om du ska flytta kontaktar du din tjänsteleverantör och säger upp dina tjänster (internet, tv och/eller telefoni). De meddelar sedan oss på Tranås Energi att du inte ska betala någon driftavgift längre.

  • Vad kostar det att använda TRAMAN?

    Avgift från din tjänsteleverantör

    Den tjänsteleverantör du valt fakturerar dig för de tjänster du beställt av dem. Du hittar våra tjänsteleverantörers priser under Tjänster här i portalen.

    Driftavgift från Tranås Energi

    När du beställt tjänster hos någon av våra tjänsteleverantörer och börjat använda din TRAMAN-anslutning kommer du att betala en driftavgift till Tranås Energi. Om du är elkund hos Tranås Energi betalar du driftavgiften via din elfaktura, om inte får du en separat faktura.

    Se aktuella driftavgifter

    Du faktureras varannan månad om du inte själv meddelat oss att du vill ha din faktura varje månad. Du kan även välja att betala din faktura med e-faktura och/eller autogiro.

    Byt betalsätt